SKRIVET: 2009-10-19, kl 20:13:03 | PUBLICERAT I: Malin och sånt

Som fisken i vattnet

Hemma, hemma hos mamma och pappa i skogen, i Angerdshestra.

Innan har jag varit trött på det här stället och bara viljat vara i Stockholm där allt händer och där jag inte har någon, men nu, nu när allt är piss och jag hela tiden önskar att nästa gång ja öppnar ögonen så ska jag vakna och inse att det bara var en hemsk dröm.
Men det händer ju inte.
Och nu är jag här, hemma.
Jag har aldrig trivts, men i dag har jag varit i skogen och jag har hälsat på mammas kusin och de har berättat allt, och mina rötter är här. Här hör jag hemma, alla vet vem Margareta Nyberg är, att hon är en bra människa och minstingen, och jag är minstingens dotter.
Jag hör hemma här.
Alla känner mig.
Alla vet allt.
Alla vet vem Tommy Henningsson är, alla vet vilka bra människor även farmor och farfar var

Men här kan jag inte stanna.


Skogspromenader is the shit.
BAJS



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: