SKRIVET: 2009-06-29, kl 11:08:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Morgon med bok i handen

I dag är jag ledig, för första gången på länge känns det som. Hur skönt som helst.

I går efter jobbet så blev de bad med amanda på stranden. As varmt både i luften och i vattnet.

Men iaf nu när jag äntligen har fått sova ut ist för att gå upp kl 4 på morgonen så ska jag ut halvsova i solen medans jag läser denna veckans bok, Snälla pappa, nej. En otroligt hemsk bok som handlar om en pojke och hans familj som blir sexuelltutnyttjad och misshandlad av sin "pappa".


Samtidigt som jag läser och tycker att boken är bra så tycker jag även att den är väldigt utlämnande, och undrar hur hans mamma och syster reagerade när han sa att han ville skriva en bok? Allt som hänt, deras namn och vart de bott är utskrivet. Det finns även bilder på dem. Borde man inte tycka att de blev jobbigt? att bli stämplad? Jag vet inte men de skulle kännas så för mig.

Nu ska jag äta frukost.
PUSS



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: